Blog

Dergi röportajımız

by in Genel 25 Haziran 2020

SUSEN

Marka: Susen

Bölge: Foça

1- Sizin ya da firma sahibinin zeytin/zeytinyağı yolculuğu(nuz) ne zaman başladı? Zaman içinde bayrağı kimler devraldı, onlar neler yaptı? Siz işe ne zaman dahil oldunuz?

Öncelikle kendimden bahsedeyim;

Ben Ebru TATAR.1980 doğumluyum, göz hekimiyim ve iki çocuk annesiyim. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde tıp eğitimi ve ardından göz hekimliği uzmanlık eğitimi sonrası 2011 yılında göz hekimi olarak çalışmaya başladım. Eşim ve ben, ağaç, toprak ve doğanın yaşamımızın olmazsa olmazları olduğunu düşündüğümüz için beraberliğimiz boyunca hayallerimiz bu yönde şekillenmeye başladı.

2013 yılında oğlumuz Deniz’in dünyaya gelmesiyle zeytin/zeytinyağı yolculuğumuz başladı diyebilirim. Bir anne-doktor olarak ‘’sağlıklı beslenme’’ çocuğumuz olduktan sonra ayrı bir önceliğimiz oldu. Kızımız Simla’nın 2016 yılında dünyaya gelmesinden sonra İstanbul’un kalabalık ve yoğun iş temposundan kaçıp dingin ve sakin bir yaşam içinde çocuklarımızı doğa ile beraber büyütebilmek için Foça’ya yerleştik. İzmir’de göz doktorluğu mesleğime devam etmekteyim. 

Zeytinyağı yolculuğumuzun startını ben vermiş olmama rağmen hekimlik mesleğime devam ettiğimden dolayı üretim ve pazarlama faaliyetleri ile eşim Recep Tatar ilgilenmektedir.

Gelelim Foça’ya;

‘’Onlar kentlerini bizim yeryüzünde bildiğimiz en güzel gökyüzü altında ve en güzel iklimde kurdular.’’  Heredot.

Böyle sözler çok az yer için söylenmiş olsa gerek. İşte bu mirasa layık olmak ve onu gelecek nesillere aktarmak için ne yapabilirizi düşündük önce. Foça’da aile büyüklerimize ait olan fakat iş yoğunluklarından dolayı ilgilenemedikleri zeytinliğimiz aklımıza geldi. Zeytinyağı üzerine araştırmalar yaptık sonra. Modern zeytin/zeytinyağı okumaları gerçekleştirdik. Çeşitli eğitim ve seminerlere katıldık.

Sonra kendimize bir marka oluşturduk; Susen.

Susen; zeytinliğimizde antik Phokaia’de uygulanan geleneksel usül ile modern tarım tekniklerini birleştirerek tek bahçede kaliteden ödün vermeden ve doğallığı bozmadan üstün kaliteli zeytinyağı üretmek için oluşturulmuş butik bir markadır.

Susen olarak sağlıklı gıda arayışında olan herkese ulaşmayı hedefleyerek doğadan gelen katkısız ve güvenilir zeytinyağını, kalbimizi ve ruhumuzu vererek üretip en iyi şartlarda tüketiciye sunmaktayız. Temel prensibimiz bir anne hassasiyeti ile kendi çocuğuna yedirmediği hiçbir ürünü tüketiciye sunmamak üzerinedir.

‘’Damla damla hayat’’ sloganıyla ürettiğimiz zeytinyağımız yeşilimsi altın sarı rengi, taze kokusu, dilinizde hafif meyvemsi bir tat ile başlayıp bademsi bir aroma ile eşsiz bir lezzet sunmaktadır.

2. Sizinle birlikte nöbete devam eden aileden başka biri/leri var mı? Varsa, ayrı ayrı özgeçmişleriniz

Susen anna-baba ve 2 küçük çocuktan oluşan bir aile markası, ailemizin 3 üncü çocuğudur. En büyük arzumuz bu nöbeti çocuklarımızın devam ettirmesidir. Bu istekle daha 4 ve 7 yaşlarında olmalarına rağmen tarımsal faaliyetlerimizin/üretimimizin her aşamasında çocuklarımızı da dahil edip doğa sevgisiyle büyütmeye özen gösteriyoruz.

3. Zeytinlikleriniz nerede? Kaç dönüm? Tek bahçe mi? Ağaçlarınızın cinsi ne?

Zeytinliğimiz Foça Yeniköy’de bulunmaktadır. 50 dönüm arazide tek bahçe şeklindedir.

Eğimli bir arazide bulunan zeytinliğimizde toprak fazla su tutmamadığından dolayı yüksek polifenollü ve kendine has aromaya sahip zeytinyağı ortaya çıkmaktadır. Zeytinliğimiz; 2007-2008 yıllarında dikimini gerçekleştirdiğimiz 1100 adet Edremit, 250 adet Gemlik cinsi ağaçlardan oluşmaktadır.  Ayrıca zeytinliğimizde 600 adet nar ağaçı bulunmaktadır. Ağaçlarımıza hiçbir kimyasal kullanmadan elde ettiğimiz zeytinyağında en iyi kaliteyi tüketiciye sunmak için çaba sarfediyoruz.

Organik ürün sertifikasyon çalışmalarımız devam etmektedir.

Aynı zamanda her sene yeni ağaçlandırma faaliyetlerimiz devam etmektedir.

4. Yıllık kapasiteniz nedir? Sıkımı nerede yaptırıyorsunuz, kendi tesisiniz mi var?

2019 yılında toplamda 8 ton, istediğimiz kalitede ise 2 ton zeytinyağı elde edebildik. Sıkım işlemi, Foça’da hassasiyetlerimize özen gösteren, hijyenine güvendiğimiz bir tesiste gerçekleştirdik. Orta vadedeki planlarımızda kendi sıkım tesisimizi kurmayı hedefliyoruz.

5. Tüketiciye hangi kanallarla ulaşıyorsunuz?

Tüketiciye kendi internet sitemizden, e-ticaret kanalları ve sosyal medyadan ulaşmaktayız. Ayrıca ürünlerimiz İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Trabzon ve Samsun’da bulunan seçkin şarküteri ve marketlerde satıştadır. Bazı niş restoranlarda da Susen zeytinyağları kullanılmaktadır. 

6. Kaç markanız var, bunların isimlerini ve logolarını nasıl oluşturdunuz?

Susen olarak tek markamız bulunmaktadır.

Susen, Japon dilinde iris yani gözbebeği demektir. Göz hekimi olarak iris’in benim için ayrı bir önemi vardır. İris, çeşit çeşit renk ve desenleriyle gözün en dikkat çekici ve görsel sanatlara ilham veren tabakasıdır. Susen aynı zamanda bir çicek adıdır.

Susen olarak, zeytinyağı ve doğal ham bal ürünlerimiz ile Foça ile simgeleşmiş bir marka olmayı hedeflemekteyiz. Yakın zamanda sofralık zeytin ve geleneksel zeytinyağı sabunlarımızı da tüketici ile buluşturacağız.

7. Gündemde ihracat var mı?

Almanya ve Hollanda’ya deneme maksatlı numune gönderdik, halihazırda tedarikçiler ile görüşmelerimiz devam etmektedir.

8. Hedefleriniz neler?

Yolun başında olduğumuzun bilinciyle öncelikle sağlıklı gıda arayışında olan herkese ulaşarak ülkemizde bilinen bir marka olmak ilk hedefimizdir.

Yakın zamanda Foça’da butik bir satış mağazası açma gayretindeyiz.

Orta vadede kendi sıkım tesisimizi kurmayı istemekteyiz.

Uzun vadede ise dünyada ülkemizin zeytinyağını en iyi şekilde tanıtarak yurtdışındaki satış noktalarında yer almayı istemekteyiz.

Susen olarak doğadan gelen katkısız ve güvenilir ürünleri doğaya zarar vermeden tüketiciye en iyi şartlarda ulaştırmak için çaba sarfediyoruz. Sağlıklı ve doğal olduğuna inandığımız yeni ürünler ile ürün çeşitliliğimizi arttırmayı planlamaktayız.

9. Bugüne kadar alınmış ödüller varsa, kimden, ne zaman?

Susen 6 aylık butik bir marka olduğundan herhangi bir organizasyona katılmamıştır.

10. Eklemek istedikleriniz.